Uprzejmie informujemy, że Fundacja EMMA z siedzibą w Krakowie (31-553) przy ul. Cystersów 11, numer NIP: 6751512809 (w dalszej części określony jako „FUNDACJA” lub „Administrator”), przetwarza dane osobowe zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L. 2016.119.1) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE w dalszej części określonego jako „Rozporządzenie RODO”, „RODO”.
Wszelkie zapytania i wnioski dotyczące ochrony danych osobowych w FUNDACJI należy przesyłać na adres poczty kontakt@emma.org.pl.
- FUNDACJA przetwarza dane osobowe zgodnie z prawem i wyłącznie w przypadkach, gdy spełniony jest co najmniej jeden z warunków określonych w artykule 6 ust. 1 Rozporządzenia RODO, w szczególności:
- osoba, której dane dotyczą wyraziła na to zgodę;
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy;
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
- przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią.
- W procesie przetwarzania danych osobowych, Administrator stosuje następujące zasady:
- rzetelność i przejrzystość – dane osobowe są przetwarzane w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą, a osoba ta ma możliwość wglądu w przetwarzane swoje dane oraz otrzymuje informację o celach i zasadach przetwarzania w chwili pozyskiwania danych osobowych, jak również informację o przysługujących jej prawach w związku z przetwarzaniem danych osobowych;
- ograniczenie celu – zbieranie i przetwarzanie danych odbywa się wyłącznie w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach;
- minimalizacja danych – przetwarzane dane są adekwatne do celu, któremu służą, w związku z czym nie przetwarza się danych, które można uznać za nadmiarowe lub zbędne;
- prawidłowość – Administrator dokłada wszelkiej staranności, aby przetwarzane dane były zgodne ze stanem faktycznym, a osoby, których dane są przetwarzane miały nieskrępowane prawo wglądu do tych danych oraz ich uzupełnienia lub sprostowania;
- ograniczenie przechowywania – dane osobowe przechowywane są wyłącznie w okresie niezbędnym do realizacji celów, a po tym okresie są trwale usuwane;
- integralność i poufność – Administrator stosuje środki bezpieczeństwa technicznego i organizacyjnego, które chronią dane przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem ujawnieniem, a także pozwalają na ich ochronę przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem lub modyfikacją;
- rozliczalność – Administrator dokumentuje proces przetwarzania danych osobowych.
- Osobom, których dane są przetwarzane przysługują następujące prawa, o ile nie są one ograniczone innymi przepisami prawa albo uniemożliwiają zrealizowanie celu, którego dotyczą:
- prawo do informacji realizowane w chwili pozyskiwania danych oraz w procesie przetwarzania;
- prawo do dostępu do danych osobowych;
- prawo do poprawiania (sprostowania) danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym);
- prawo do przeniesienia danych osobowych;
- prawo do niepodlegania profilowaniu;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- W procesie przetwarzania danych osobowych, Administrator może korzystać z usług innych podmiotów (również zlokalizowanych w państwach trzecich), które przetwarzają dane osobowe w jego imieniu. Powierzenie przetwarzania danych osobowych zlecane jest tylko podmiotom, które gwarantują ich bezpieczeństwo zgodnie z wymaganiami przepisów prawa oraz standardami bezpieczeństwa obowiązującymi w FUNDACJI.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych, Administrator stosuje zabezpieczenia techniczne i organizacyjne, które chronią dane przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utraceniem, zmodyfikowaniem, przed nieuprawnionym ujawnieniem lub nieuprawnionym dostępem do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych i mogących w szczególności prowadzić do uszczerbku fizycznego, szkód majątkowych lub niemajątkowych, w szczególności poprzez:
- wyznaczanie Inspektora Ochrony Danych;
- przetwarzanie danych osobowych wyłącznie przez osoby upoważnione; posiadające wiedzę na temat zasad bezpieczeństwa i obowiązków wynikających z Rozporządzenia RODO;
- korzystanie ze sprzętu komputerowego, oprogramowania, infrastruktury teleinformatycznej wyposażonych w zabezpieczenia zapewniające zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania oraz zdolność do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego.
- Okresowo Administrator podejmuje odpowiednie środki zaradcze w celu minimalizowania ryzyka oraz doskonalenia systemu bezpieczeństwa.
- Wobec danych osobowych przetwarzanych przez Administratora nie będą stosowane techniki przetwarzania danych polegające na profilowaniu osoby fizycznej.
- DANE KLIENTÓW
- Dane osobowe klientów, czyli odbiorców usług FUNDACJI, są przetwarzane w celu zrealizowania zawieranych umów lub realizacji usług świadczonych przez FUNDACJĘ. Podstawą prawną przetwarzania są:
- umowa zawarta pomiędzy FUNDACJA a klientem w trybie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
- zgoda udzielona przez klienta w trybie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Odbiorcami tych danych osobowych są podmioty uprawnione na podstawie obowiązującego prawa oraz podmioty świadczące usługi w imieniu FUNDACJI, na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych (również zlokalizowane w państwach trzecich).
- Dane osobowe będą przetwarzane do czasu realizacji celu określonego w zgodzie lub do momentu cofnięcia zgody, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Ponadto dane osobowe klientów przetwarzane będą w okresie niezbędnym do spełnienia obowiązków nałożonych na FUNDACJĘ przez prawo oraz w okresie niezbędnym do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, wynikających z zawartych umów.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zrealizowania przedmiotu zawieranej umowy.
- FUNDACJA nie wykorzystuje danych klientów do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym tzw. profilowania.
- Dane osobowe klientów, czyli odbiorców usług FUNDACJI, są przetwarzane w celu zrealizowania zawieranych umów lub realizacji usług świadczonych przez FUNDACJĘ. Podstawą prawną przetwarzania są:
- DANE ODBIORCÓW NEWSLETTERA
- Dane osobowe odbiorców biuletynu informacyjnego (zwanego także „newsletter”), są przetwarzane w celu dostarczania odbiorcom informacji o produktach i usługach FUNDACJI, w tym o nowościach, ofertach specjalnych, wydarzeniach organizowanych przez FUNDACJĘ lub wydarzeniach, w których nasza firma bierze udział lub jest odpowiedzialna za promocję.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda odbiorcy newslettera wyrażona w trybie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Odbiorcami danych osobowych są podmioty uprawnione na podstawie obowiązującego prawa oraz podmioty świadczące usługi w imieniu FUNDACJI, na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych (również zlokalizowane w państwach trzecich).
- Dane osobowe odbiorców newslettera są przetwarzane w okresie umożliwiającym dostarczenie informacji lub do odwołania, czyli wycofania zgody przez odbiorcę, co może stać się poprzez kliknięcie w odpowiedni link newslettera. Dodatkowo dane mogą być przetwarzane w okresie niezbędnym do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do prawidłowego dostarczania informacji w formie elektronicznej.
- Dane osobowe odbiorców newslettera nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym tzw. profilowania.
- COOKIES. Na stronach FUNDACJI może być wykorzystywany sesyjny plik Cookie, służący do zapisania faktu zapoznania się z wyróżnionymi informacjami. Plik Cookie jest tworzony w celu ograniczania ilości emisji okresowo pojawiających się informacji. Dzięki zastosowaniu pliku Cookie informacja wyświetla się tylko raz dla jednej sesji użytkownika i nie ukazuje się ponownie po przejściu na kolejną stronę serwisu. Mechanizm Cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania informacji o użytkownikach strony ani śledzenia ich nawigacji.